Vi lanserer vår nye logo!

De av dere som følger oss på Instagram og har vært ekstra observante i det siste har kanskje fått med dere at vi har hintet til en glow-up for SkinSecret, og nå er tiden endelig inne! Vi er konstant på utkikk etter muligheter for utvikling og områder for forbedring, og i denne omgang dreier dette seg om å lansere en helt ny logo! Dette er stort for oss og noe vi virkelig har gledet oss til, og derfor ønsker vi å gi et innblikk i hvordan prosessen har foregått internt og hvilke tanker som ligger bak vår nye visuelle identitet!

Noen ord fra daglig leder Sanja

SkinSecret sin identitet endrer seg stadig vekk og vi har gått fra å være en nettbutikk med koreansk hudpleie, til å bli Norges største og ledende nettbutikk innen koreansk hudpleie. Dette ønsker vi at logoen og vårt nye uttrykk skal gjenspeile. Selv om vi har endret logoen og noe av utseendet ønsker vi fremdeles å beholde essensen til SkinSecret: Å være destinasjonen for hudpleie, være fremoverlent, trendy og tilstedeværende for deg og huden din.

Skrevet av Sanja.

Grafisk designer Andrea om utformingen av logoen

Vår nye logo ble egentlig til ved en slags tilfeldighet da vi skulle designe totebags, eller handlenett som det heter på norsk. Der brukte vi fonten vi bruker på sosiale medier til å skrive ut SkinSecret som del av totebag-designet. Det var da vi innså hvor mye bedre det passet oss, og hvor lite vår gamle logo passet til resten av vår identitet. 

Vår visuelle identitet har gradvis endret seg til det det har blitt i dag, som resultat av at nye, dyktige mennesker er blitt en del av Team SkinSecret. Vi har utviklet vårt uttrykk i en retning, og logoen var det eneste som ikke hang med på denne evolusjonen. Derfor er logoen nå redesignet til å passe til alle de andre elementene i profilen vår, og det var et veldig naturlig steg å ta. Vi hadde et ønske om at den skulle være enkel og gjenkjennbar, samtidig som den skulle være kraftfull og ha egenart. I tillegg trengte vi en logo som kunne symbolisere hvem SkinSecret er, både i dag og om 5 år. Logoen er satt i samme type font som vi allerede har brukt på sosiale medier i over et år, og som har blitt vår identitets skrifttype. 

Vi har også laget et mønster som et siste element til å bidra til å styrke gjenkjennelsen av SkinSecret. Det er et mønster laget av S-en i logoen, som er satt sammen til et bølgemønster. Dette mønsteret er rett og slett det lille ekstra i identiteten vår.

Skrevet av Andrea.

Newness!

Sammen med den nye logoen lanserer vi også helt nye ordreforpakninger og tote-bagger, slik som Andrea var inne på. Det betyr at neste gang du bestiller dine favoritter fra oss, vil de komme i en freshere eske som bærer preg av vår nye visuelle identitet. Tote-bagene er laget av 100% bomull og er i perfekt størrelse for deg som trenger plass til laptop, skrivesaker og andre ting til hverdagen. Printet består av et mønster med blant annet den nye logoen i et minimalistisk, men trendy design.

Vi håper dere synes dette er like spennende som oss og vi gleder oss masse til fortsettelsen, hilsen hele Team SkinSecret!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *